مقایسۀ اثربخشی تحلیل رفتارمتقابل و آموزش تنظیم هیجان بر باورهای غیرمنطقی و سبک‌های تصمیم‌گیری دختران نوجوان

مهدیه رحمانیان؛ حسین زارع؛ امیر پورکاشانی

دوره 26، شماره 2 ، آبان 1398، ، صفحه 27-48

https://doi.org/10.22055/psy.2019.25136.2023

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر تحلیل‌رفتارمتقابل و آموزش تنظیم‌هیجان و تبیین تفاوت این دو روش آموزشی در اصلاح باورهای غیرمنطقی و سبک‌های تصمیم‌گیری دختران نوجوان انجام شد. روش: در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده گردید. نمونۀ پژوهش حاضر شامل 34 دانش‌آموز دختر پایۀ ...  بیشتر